22. september 2010

Loppekupp og andre snurrepiperier





Dette borda måtte æ virkelig jobbe for på auksjon, men endte lykkelig opp med det for 100 kr bare.


Denne grønne stolen, også kalt "ammestol" ovenfor mannen for å få lov til å drasse enda en stol med mæ heim fra loppis, var et av mine første loppemarked kjøp. Hadde bestemt mæ for at den skolle æ ha koste hva den koste ville. Fekk den for 50 kr og spurte brydd om de kunne veksle 1000-lappen min :0)


En gammel kasse funker perfekt til oppbevaring. Satte på hjul, så var den grei og flytte på når eller muligens bedre sagt-hvis (!) langkosten dukker opp.....


Denne gyngestolen ville svigers kaste. Klarte å kapre den før uhellet var ute. Super fornøyd med bestemorsrute teppet æ fekk av Bestemora til mannen min!! Hun hadde i si tid fått det av si svigermor og syntes ikkje det var "møøøe pænt".. Passer veldig bra på den gamle gyngestolen!!


Korga til høyre på bildet brukes til veden til peisen. Tidligere var det en glassdunk inni og den ble brukt til brygging av vin. Glassdunken ble sendt til bake på loppis og vips hadde æ funne vedkorg til peisen i stua.


Har klart å karre til mæ enda ein slik på loppis. Den andre blir brukt til sortering av papp.


Det æ ikkje bare Liva som tenker koffert her på bloggen. Har allerede kapret meg noen stykker selv. Denne bruker æ til stoffrestene mine.



Blei så glad når æ snubbla over dette gamle kinasjakk spillet på loppemarked. Besta hadde ett sånn ett som vi fikk leke med da vi var små- nostalgi!!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar