29. august 2012

Hjemme hos Liv M: Soverom

  

Sommermarked er vel i havn, og nå skal det bli litt tid til å vise noen av våre prosjekter - hjemme!
Her får dere altså se det siste ( store) prosjektet i vårt hus.
Soverommet vårt var malt caffe latte, hadde grått teppe på gulvet, og var ganske slitent... Vel, teppe ble revet bort og under gjemte det seg et rødt tregulv, skjevt som bare det... Sjarmerende, men det tok evigheter å male det. Vi malte hele rommet hvitt- fra gulv til tak. Også etter MYE frem og tilbake klarte vi ( ehhmm... jeg) å beslutte oss for å male den ene veggen BLÅ. Og det er jeg så glad for!  Det blå nattbordet har jeg funnet på LOPPELØA, og det rosa har jeg fått av svigermor. Jippi! Et par strøk maling, og nye fine knotter gjorde susen.
  

Det rosa skapet her har tidligere stått på Anna sitt rom, og har nå fått plass på vårt soverom.
Det er et bruktkupp fra Bruktbutikken i Brennåsen - kanskje det ALLER fineste kuppet jeg har gjort. 
 Stolen er kjøpt i Åseral - på en minnerik tur sammen med Sissel og Bente. ;)
 
Jeg får ikke nok av de blå putevarene, det må jo være det aller fineste mønsteret i verden!? Dynetrekkene er gamle, og de er mine favoritter.

 


Jeg er blitt glad i svarte detaljer. Det har lenge vært et ikke-tema hos meg , men nå har jeg fått stor sans for det.Syns at lampa ( fra IKEA) og KaterineHolm bollen er fine kontraster til de sukkersøte fargene i rommet. 

9 kommentarer:

  1. Ååå,for et herlig soverom!! :) likte alt :)

    SvarSlett
  2. Først og fremst må jeg si at det var takket være artikkelen om dere i lokalavisen at jeg fant frem til bloggen deres. Hadde dessverre ikke mulighet til å komme på sommermarkedet deres, men håper det kommer flere anledninger. :)

    Da vi nettopp er tilflyttet til bygda, og ikke spesielt kjent her i området hadde det vært bra om dere kunne lage ett eget innlegg om tips til hvor man finner bruktbutikker og slikt her nede samt skrevet noen ord om de forskjellige plassene.

    Har ut fra bloggen deres fått med meg at det finnes en bruktbutikk på Brennåsen, men hvor ligger den?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei der! Så koselig med kommentar fra en sambygding. God ide med brukt-guide! ;) Bruktbutikken på Brennåsen ligger i 1.etage på "senteret", under Rema 1000 og Europris. Der kan man gjøre fine kupp om man er heldig. Sender deg en mail ang den andre kommentaren din... Juhuu! :)

      Slett
  3. Kjempekoselig :) (Og nydelige putetrekk :)

    SvarSlett
  4. Digger stilen din!! Kanon fint soverom!!!! :-)

    SvarSlett
  5. Nydelige detaljer!
    Helt forelska i det rosa skapet... sukk & dobbeltsukk!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  6. Så staselig at dere liker det! :)

    SvarSlett