6. desember 2012

Hjemme hos Bente: Å bytte ut den røde jula

Endelig er vi i gang med desember. En herlig årstid, og særlig når vi er så heldige å har skikkelig vinter (minuset er jo bare at det er så forbaska kaldt).

Jula vår har lenge vært veldig rød. Det er det jeg er vant med fra hjemme, og er vel det jeg forbinder med "ordentlig jul". 



Vi pleier å pynte juletreet første helga i desember, en tradisjon jeg er blitt veldig glad i. Liker ventetida så godt. Men i år har jeg ikke rukket det. 
Det kommer opp førstkommende helg i stedet (og dette er egentlig litt krise),
 og all denne krisen bare fordi jeg skal bytte ut den røde jula.
Spørsmålet jeg ikke finner helt ut av, er hva bytter jeg til?? 
Når en bytter ut det røde, hva bytter en da til? 
En kan jo alltids ta hvitt - men da er jeg tilbake til gamle synder, for jeg har lovet meg selv mer farger i hverdagen. 


Jeg har gitt meg selv lov til å prøve og feile litt :) 
Men tror jeg er inne på noe, for det kribler litt ekstra i magen 
når jeg tenker på at jeg skal pynte med dette:


Enkelte ting blir som vanlig - pepperkakehjerter og må jeg ha, 
men den røde tråden er byttet ut med lysegrønn.



Jeg synes Rie Elise Larsen lager såå mye fint. Hos henne finner jeg mye inspirasjon. I Aarhus falt jeg pladask for mye. Bl.a. noen strikka julekuler i fiine farger, og noen keramikkplater med julemotiv på. Disse skal garantert på treet. 



Disse søtingene havner nok også på treet <3





Utfordringen min nå er å få laget nok julepynt til huset vårt. Har jo spart rød julepynt i noen sesonger, så skjønner jo at det blir nok litt mer stusselig i år enn tidligere. 
Men jeg skal prøve...
 Hermer så godt jeg kan etter fru Larsen, og lager stjerner, julekuler og annen papirpynt. Jeg håper bare (er litt nervøs for dette nemlig) at jeg klarer å få inn julestemninga i huset med disse fargene også. Gjenstår å se.

Kos deg med dine juleforberedelser! 













6 kommentarer:

  1. Åh, kjempe fint!! Rød jul æ bytta ut her for lenge siden, men æ har litt lite pynt og langt fra så fin som din!! Kanon fint-blei skikkelig misunnelig!! Og d sjakk mønstre golvet blei jo rett og slett drit bra!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja veit jo du klarer dæ utmerket uten rød jul, hvis jeg oppnår noe av det er jeg strålende fornøyd ;) Gulvet ble jo litt spes, men liker det veldig godt.

      Slett
  2. Sikker på at det blir kjempebra og at julestemningen kommer uansett hva slags farger du bruker.
    Her har vi en salig mix og det fungerer bra :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er dette jeg også krysser fingrene for-at julestemninga kommer. Og det er jo en salig blanding jeg også vil ha. Nå er blandingen ellom nytt og gammelt - kjøpt og laget :)

      Slett
  3. Jeg synes du har funnet frem til masse fint :) Jeg tror sikkert du får julestemninga i år også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, liker også det jeg har funnet, så blir spennende :)

      Slett