24. januar 2013

Hjemme hos Bente: Trappeprosjektet er ferdig!

godt nytt år alle sammen. Ja jeg vet det er slutten av januar snart,
men jeg må jo si det likevel. kan lissom ikke starte ordentlig med innlegget før det er sagt.
så ja...happy new year.
etter nyttår har jeg hatt fokus på å ferdigstille en del av prosjektene som har hengt i løse luften. har du sånne?? sånne prosjekt som er startet på, men ikke fullført? *plyyystre*

for min del så har det helst vært to ulike prosjekter. det ene er at jeg har avsluttet jobben og gått ut i permisjon. så nå har nedtellingen startet. 37 uker i går. totalt skremmende, men likevel noe vi her hjemme ser veldig fram til. snart kommer lillebror <3

det andre prosjektet er trappa + gangen på loftet. et langtrukket prosjekt som er såå deilig å kunne erklære ferdig. mangler litt på veggene her og der, men ellers er jeg ferdig. og resultatet ble en luftigere og lysere gang som gjør noe med humøret mitt. elsker (som så mange andre) geometriske former. 

slik var ganga tidligere, før vindu ble satt inn og før vi rev det lille kottet vis a vis pipa. 



skulle tro jeg hadde noen sterke dråper innabords da jeg startet på dette - for en optimisme
...den varte bare ikke så lenge da jeg skjønte hva jeg hadde startet på. 


                       det lille platået er der hvor det gamle kottet stod. veldig glad for at det er borte.









så spørs det hvor lenge en synes det er interessant med geometriske former på gulvet da. det bør vel innrømmes at jeg har malt den trappa hvert år siden vi flyttet inn her i huset, så det skulle ikke forundre meg...
nei - akkurat nå er det spot - on.
ha en strålende torsdag - det er snart helg!









14 kommentarer:

  1. Jeg skjønner godt det tok sin tid med den malejobben av gulvet, men så ble det jo flott da. Tenker du gleder deg veldig til å møte den vesle verdensborgeren på vei. Håper alt går fint :)

    SvarSlett
  2. Føles godt å fullføre en slik jobb, for det kunne vært typisk meg at den ble værende litt halvferdig *oppgitt sukk* :) God helg!

    SvarSlett
  3. Kjempefint :) hva heter fargen i trappa? den var bare nydelig! God helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, moro at du likte det! Fargen heter S1515-G20Y. Jeg valgte Jotun gulvmaling, og håper dermed at den holder litt :) Fin lørdag til deg.

      Slett
  4. Du, det blei jo sabla bra Bente!Litt av et prosjekt! Godt å høre at det er flere som pusser opp sånn ca hvert år!hehe..veldig gøy med "hjemme hos-innlegg" forresten:)

    SvarSlett
  5. Hei Vibeke. Ja, kan tenke vi deler samme virus der. Vet ikke om våre andre halvdeler er like begeistret alltid, men det blir jo greit når mi fåtr prosjektene i havn ;) ha ei fiin helg fina. Klem

    SvarSlett
  6. Nydelig gulv! Fikk lyst å jage mann og barn bort en helg og gjøre det samme ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Alternativt kan du tilby deg å ta barn med deg, for så å få han til å male gulvet ;) tjihii

      Slett
  7. Det ble jo helt fantastisk kult!!!
    Nydelige farger :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja endelig tror jeg at jeg har funnet fargen til trappa :O)

      Slett
  8. Oi, så superfint det ble, imponert. Og for en koselig blogg du har, her må jeg legge meg til.
    Vårt neste oppussingsprosjekt er gangen. Og vi sliter med å lande. Valgets kval. Takk for herlig inspirasjon.

    God påske.

    -Malla-

    SvarSlett
  9. For en fantastisk gang! Det ble kanonfint med geometrisk mønster!

    SvarSlett