7. februar 2013

Hjemme hos Bente: Test av nytt loppefunn

vi har en slags "mellomstue". vet ikke hva annet jeg skal kalle det. huset vårt har tidligere vært en tomannsbolig som nå er gjort om til en enebolig. det er grunnen til litt rare løsninger her og der i huset vårt. denne "mellomstua" har blitt husets roteplass. vi har aldri gjort noe særlig ut av dette området, men av en eller annen grunn bruker vi det veldig mye. akkurat nå for tida rommer den haugevis av dukker, leker, bøker og puslespill (alt dette er dyttet like utenfor bildekanten), og det kan den fortsette å gjøre - jeg vil bare ha litt mer ut av plassen.

så nå har vi fått i hus et lite skatoll (heter det det??). og det må jo selvfølgelig testes. jeg er veldig usikker på om jeg skal male, i tilfelle hvor mye jeg skal male det og selvfølgelig hvordan jeg skal male det. kult om jeg klarte å male det slik at det overrasker, eller at man tenker "så ikke den komme". men jeg har ikke hastverk med å male den, liker nemlig treet godt akkurat sånn.



skatollet er perfekt til å huse mange små hemmeligheter og skatter.


liker så godt de små skuffene. og vent litt...ja, tenkte jeg det ikke: skatollet kler tekoppen, nøttene og stolen min kjempegodt. 








her kan jeg godt sitte og kose meg i kveld.


ha en koselig torsdag du også! 



6 kommentarer:

  1. Veldig fint tre i skatollet ditt. Et lurt kjøp :)

    SvarSlett
  2. Jeg tror nesten jeg må stemme for å ikke male - faktisk!
    Det var jo nyydelig!

    SvarSlett
  3. Hei Bente
    Tusen takk for hilsen som førte meg hit! Fint skatoll (ja, jeg kaller det møbelet definitivt et skatolll) Eldstemann har hatt et slikt på rommet sitt handlet på loppis. Etter noen år ble han lei for han vil ha "ny design og sort/hvitt og grått som han sier og da solgte han skatollet på Finn og handlet andre ting for pengene. God fortjeneste hadde han også. Kjøpte for 30 kr. på loppis og solgte for 500.
    Så herlig den skolestolen i innlegget under er !
    Glad helg til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. velkommen kaspara, stor stas at du titter innom. godt å vite at jeg har lure investeringer i bakhånd. når mine kommer i ungdomstiden ser jeg for meg at jeg må selge unna litt av hvert for å holde tritt. godt jeg gjorde som deg - betalte loppepenger for mitt skatoll.
      god helg!

      Slett