21. mars 2013

Hjemme hos Liva : Lekerom/gjesterom

Etter at det har flytta inn folk i flere og flere rom i huset her, har vi stått uten gjesterom. Vi har hatt dette rommet her, men det har også fungert som "kontor" og roterom. Og når vi har hatt gjester har det vært litt kjipt å sette inn ei feltseng fra IKEA her....  Vi  har hatt  lekene til de små i det midterste rommet i huset, peisestua, og det har egentlig ikke funka sånn kjempebra. Lekene har flydd over alt....  Ypperlig påskudd for meg til å sette i gang å gjøre noe med ubrukelige roterommet. Som egentlig er et superfint rom!!
Så jeg malte hvitt! (bombe...) Rydda og kasta til den store gullmedalje. I ryddesjauen fant jeg en god del herlige lopper, som jeg digger men ikke har plass til i vårt lille hus. Er visst bare å innse at alt av bruktfunn jeg har dratt med meg hjem i årenes løp ikke får plass.  De blir jo selvfølgelig å finne i Loppeløa!! ( og nå blir mannen glad!! )
Her et sted skal vi altså ha gjesteseng. Jeg har fått ei utrolig fin seng , den skal bare hentes ned fra et loft. Gleder meg til å vise, og håper at det blir så greit som jeg ser for meg. Enn så lenge får mitt nyeste vattteppe duge. Det har svigermor trylla frem til meg, og jeg liker det en hel masse.


De to små liker det . Dukkehuset fant jeg på en bruktbutikk , og jeg syns at det er strålende. Responsen fra lille frøken Anna har derimot uteblitt.... Gabriel syns det er OK å leke med det når han har pause fra traktorkjøring.
Bokhylla har også blitt hvit. Og for å få plass til leker og annet dill i bokhylla måtte jeg gi bort noen bøker, å legge en hel masse i en snill kjeller.  Jeg er så glad for at jeg endelig fikk fingeren ut og malte denne hylla. Har skjønt at jeg er både litt kjedelig og lite pop som maler alt hvitt , men jeg elsker det! Det var det siste rommet i huset som kvitta seg med caffe latte! Hurray!





 

10 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Jeg synes også hvitt er det fineste på vegger o.l. for da kommer alle de fine loppene best frem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Viktig å vise frem loppene ;)

      Slett
  2. oi oi dette ble kjempe - FOR et rom!!! På tide det ble gjort stas på :) LIkte stolen din - herlig fargeklatt + supa dupa søt uro du hadde hengende i vinduet. Du er svinaktig god du Liva :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank u , Loppa!
      Uroen har Anna laga i barnehagen, og jeg syns den er staselig!

      Slett
  3. Herlig rommet ble... Deilig med et ekstra rom

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Et ekstra rom gjør susen! Mye vil ha mer, så jeg ville jo helst hatt enda flere rom... hihi!

      Slett
  4. Hei!
    Så herleg med opprydding!!
    Sååå fint d blei :0)
    Lyst og lekkert, kjekt å ha ei gjesteseng klar ;0)

    Ønsker deg ei super fin påske!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord!

      God og glad påske til deg!!

      Slett
  5. Ahh!! Dine gulv er til å dø for -ler-
    Helt fantastisk!!
    ..og KNALL KUL stol! Kult malt :)
    Nå har jeg endelig lagt meg til som følger av bloggen!

    Klem Ida Susanne
    /sukkertøy for øyet

    SvarSlett
    Svar
    1. Gulvene er fiiine, men litt kalde kan du si ;)
      Og takk for at du følger oss, stor stas!

      klem

      Slett